32405 Teknologia berriak informazioaren gizartean

[ Jarduerak | Egutegia | Helburuak | Ebaluazioa | Bibliografia | Estekak ]

Ikasgai honen bidez, ikaslea teknologia berriak erabiltzen hasiko da baliabideen kudeaketari lotutako zereginetan, filologia lizentziaturaren esparru zehatzean eta informazioaren gizartetik eratorritako beharrizanen esparru zabalagoan.

Jarduerak

Ikasgai hau jorratzeko 90 ordu daude guztira (4,5 kred.), hau da, 14 aste, honela bananduta:

Egutegia

   eguna ordua gela gaia
 1. astea
1.
2.
As 10/6
Az 10/8
12.30-14.15
12.30-13.45
B-16
24-L
0. gaia: Ikasgaiaren aurkezpena. Internet (sarrera)
1. praktika: 1. Nabigazioa: Web guneen eta orrialdeen tipologia.
 2. astea
3.
4.
As 10/13
Az 10/15
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
1. gaia: Informazioaren gizartea. Posta-kontuak. Inkesta: emaitzak.
2. praktika: Taldeak sortu (adib. Yahoo!).
 3. astea
5.
6.
As 10/20
Az 10/22
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
2. gaia: Ahozkotasuna, idazketa eta hipermedia
2. eta 3. praktikak: Taldeak (osatu gabe). 2. nabigazioa
 4. astea
7.
8.
As 10/27
Az 10/29
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
2. gaia: Ahozkotasuna, idazketa eta hipermedia II
4 praktika: Bitakorak eta foroak (weblogs). Edizio-jarraibideak foroan
 5. astea
9.
10.
As 11/3
Az 11/5
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
3 gaia: Informazioaren kudeaketa I
4 praktikak artxiboekin eta karpetekin (ofimatika).
 6. astea
11.
12.
As 11/10
Az 11/12
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
3 gaia: Informazioaren kudeaketa II: Hipertestua
Praktika 5: Foro eta bitakoraren edizioa .
 7. astea
13.
14.
As 11/17
Az 11/19
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
Jardunaldia: "La profesión del filólogo en la sociedad de la información"
Praktika 5: HTML-ren sarrera (ofimatika).
 8. astea
15.
16.
As 11/24
Az 11/26
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
3 gaia: Informazioaren kudeaketa III: Bilatzaileak, direktorioak eta erreferentzia-orrialdeak
Praktika 5: edizioa HTML-n (lanabes linguistikoak) Azken eguna: 1. foroa.
 9. astea
17.
18.
As 12/1
Az 12/3
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
4 gaia: Edizio digitala I (sarrera .pdf baten , Borja Sotomayor; wiki-ren adibidea: e-Ghost)
Praktika 5: Foroaren edizioa.
 10. astea
19. Az 12/10 12.30-13.45 24-L Praktika 5: Foroaren edizioa. Azken eguna: 2. foroa
 11. astea
20.
21.
As 12/15
Az 12/17
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
4 gaia: Edizio digitala II (sarrera)
Praktika 5: Foroaren edizioa.
 12. astea
22. Az 01/7 12.30-13.45 24-L Praktika 5: Foroaren edizioa. Azken eguna: 3. foroa
 13. astea
23.
24.
As 01/15
Az 01/17
12.30-13.45
12.30-13.45
B-16
24-L
Foroan egindako ekarpenen azterketa.Ebaluaketa.
 14. astea
25. Zehaztu gabe     Lanak emateko epearen amaiera (azterketa baino astebete lehenago)
Azterketa

 

Helburuak

Ikasgai honetan, helburu hauek lortu nahi dira:

  1. Informazioaren gizarteko ezaugarri nagusiak (informazio gehiegi, jakintzan oinarritutako ekonomia, globalizazioa, nazioartekotzea, lokalizazioa eta pertsonalizazioa) eta gizartean teknologia berriek duten zeregina identifikatzea.
  2. Hizkuntzaren eta teknologiaren arteko lotura definitzea. Komunikatzeko moduen garapena eta bitartekoek edo euskarriek (ahozkoa, idatzia eta multimedia) horietan izan duten eragina modu arrazoituan azaltzea.
  3. Teknologia berriekin bat datozen lan-ohiturak hartzea ordenagailuarekin zenbait praktika eginda eta Interneten nabigatuta.

Ikasgaia amaitzean, ikaslea hurrengo hauek egiteko gai izango da:

  1. Taldean lan egitea informazioaren pilaketa handiari aurre egiteko, hauen bidez: informazio-iturriak Interneten hautatzea, informazioa berreskuratzeko erremintak erabiltzea eta norberaren baliabideak eta baliabide partekatuak erabiltzea (egunkaria, erreferentzia-orrialdea, direktorioa eta foroa).
  2. Informazioa jasotzean dauden oztopo linguistikoak gainditzeko erremintak erabiltzea (itzulpen-teknologia, base terminologikoak, nazioarteko glosarioak).
  3. Taldearekin batera oinarrizko arazo informatikoak ebaztea (sistema eragilea erabiltzea, karpetak eta artxiboak administratzea, formatuak bihurtu eta iragaztea, periferikoak erabiltzea).
  4. Banaka eta taldean lanak egitea dokumentaziorako, idazketarako, berrikusteko, itzultzeko eta argitaratzeko erreminta informatikoak erabiliz. Dokumentuek HTML hipertestuaren formatua izango dute.
  5. Dokumentuak idatzi eta zuzentzeko lanabes linguistikoak aplikatzea (zuzentzaileak, hiztegiak, glosarioak, base terminologikoak).
  6. Lanak egiteko aplikazio ofimatikoak aprobetxatzea (kalkulu-orriak, datu-baseak, testu-editoreak).

Modu horretan, ikasleak bereganatuta izango ditu:

  1. taldean lan egiteko ohiturak;
  2. ordenagailua erabiltzeko trebetasuna.

Ebaluazioa

Honela ebaluatuko da ikaslea:

Banakako lana eginez gero, ez da azterketa egin beharko.

Lanak eta foroko parte-hartzeak baloratzeko, ondoko hauei erreparatuko diegu:

Beharrezkoa da eskoletara joatea lanen egiletasuna egiaztatzeko, lanak taldeko kideen artean modu bidezkoan banatzeko eta bereganatutako gaitasun informatikoak erakusteko. Eskola guztien %80ra etorri beharko da gutxienez. Eskolara etortzeko arazoren bat duten ikasleek irakasleari esan beharko diote ikastaroaren lehenengo lau asteetan. Irakasleak, gutxienez, 10 aldiz banatuko du zerrenda ikasleek sinatzeko.

Oinarrizko bibliografia

Mairéad Browne. [kontsulta: 1998ko azaroa] Information Policy for an Information Society

Eric A. Havelock. 1986. The Muse Learns to Write. Reflections on Orality and Literacy from Antiquity to Present. Yale University Press [1996. La musa aprende a escribir. Reflexiones sobre oralidad y escritura desde la Antigüedad hasta el presente. Itzulpena: Luis Bredlow Wenda. Paidós].

Robert H'obbes' Zakon. [kontsulta: 2003ko urria] Hobbes' Internet Timeline v6.1 (itzulpena: Pablo Ibarrolaza Cronología de Internet de Hobbes v5.0.)

George P. Landow. 1992. Hypertext: The Convergence of Contemporary Critical Theory and Technology. Johns Hopkins Press

Francisco A. Marcos Marín. 1994. Informática y Humanidades. Gredos.

Walter J. Ong. 1982. Orality and Literacy. Routledge.

[ erreferentzia gehiago ]


Hasiera
© Joseba Abaitua, Deustuko Unibertsitatea